Starten met e-bookhouden

Starten met e-bookhouden is heel simpel

  1. Maak een proefaccount aan
  2. Heb je een zakelijke rekening bij Knab, Rabobank, ABN AMRO of ING? Koppel je zakelijke rekening aan e-Boekhouden.nl.
  3. Richt je boekhouding in en start met e-bookhouden

Hoe breng je je e-boekhouding op orde?

Je bent als ondernemer verplicht om je administratie bij te houden. Ben slim en start direct met e-boekhouden. Als je in het begin al een achterstand opbouwt loop je achter de feiten aan. Dus geen bonnetjes in een doos bewaren, maar meteen beginnen met online boekhouden. Wanneer je iedere week de administratie bijwerkt, is het namelijk helemaal niet veel werk. En door de koppelingen met onder andere banken en webshop bespaar je veel tijd. Je hoeft dan bijna niets meer handmatig in te voeren. De meeste gegevens worden automatisch verwerkt in jouw boekhouding.

Eerste facturen, bonnetjes bankafschriften inboeken

Inboeken is niets anders dan verwerken in de boekhouding. Je moet al je bonnetjes, facturen van leveranciers en andere uitgaven die je doet voor je bedrijf verwerken in je administratie. Koop je kantoorartikelen, je eerste pennen, papier voor je bedrijf? Verwerk het in de boekhouding. Zo zie je vanaf het eerste moment wat je uitgaven en inkomsten zijn. En hoe je bedrijf er dus financieel voorstaat.

Eerste btw-aangifte

Als ondernemer moet je btw-aangifte doen. Alle btw die je hebt betaald of gekregen moet je indienen bij de Belastingdienst. Btw-aangifte doen is met e-Boekhouden.nl heel gemakkelijk. Deze wordt namelijk automatisch bijgehouden. Elke keer als jij een factuur of bonnetje invoert in de boekhouding, past het systeem automatisch je btw-overzicht aan. Vervolgens hoef je de gegevens alleen nog maar te controleren. Met één klik op de knop verstuur je de btw-aangifte naar de Belastingdienst.